سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سنگ ساختمانی

سنگ‌ها از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود. این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم‌سازی ساختمان ایفا می‌کند به‌عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد. سنگ‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است. با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با بعضی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. به طور حتم تصاویر انواع سنگ های ساختمانی در شناخت آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که در این مطلب به آن نیز پرداخته شده است.

 

سنگ گرانیت

گرانیت مشکی یکی متداول‌ترین انواع سنگ های ساختمانی از دسته سنگ‌های آذرین است این سنگ به رنگ‌های قرمز، سیاه، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز وجود دارند با استفاده از این سنگ به راحتی می‌توان در فضا هارمونی و هم‌خوانی ایجاد کرد. گرانیت بسیار سخت و بادوام با قابلیت صیقل پذیری بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.

یکی از ویژگی‌های خاص سنگ گرانیت قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. این قابلیت سبب شده که از این نوع سنگ به راحتی برای بیشتر بخش‌های ساختمان استفاده شود.

مقاومت در برابر حرارت و نفوذ آب ویژگی است که باعث می‌شود بتوانید به راحتی این سنگ را دکوراسیون آشپزخانه، سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کف‌پوش استفاده کنید.

استفاده از گرانیت به‌عنوان یکی از انواع سنگ های ساختمانی که در برابر ساییدگی و خوردگی مقاوم است، برای راه‌پله انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

گرانیت در مقایسه با سایر سنگ‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می‌شوند. همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری آن هم پایین است.

 

سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان (Shayan Dehbid Marble) معروف به مرمریت کرم مارفیل (Crema Marfil) که از پرمصرف ترین سنگ های مرمریت به شمار می رود، دارای رنگ کرم روشن می باشد. البته این سنگ سورت های مختلف دیگری نیز دارد که این سورت ها شامل خط ها های قرمز، قهوه ای و هاله هایی از گل یخ می باشند.
سنگ دهبید شایان به دلیل دارا بودن ویژگی های فیزیکی بسیار عالی و رنگ های زیبا، جزء سنگ های لوکس قرار گرفته است. این سنگ علی رغم کیفیت بالایی که دارد، قیمت آن نیز مقرون به صرفه تر از سایر سنگ ها می باشد.

سنگ دهبید شایان

کاربرد مرمریت دهبید شایان

سنگ دهبید شایان با سطح براق و صیقلی خود با طرح یکنواخت گزینه بسیار مناسبی برای پوشش کف فضای داخلی است. فضای داخلی میتواند کف پوش داخل خانه و یا کف پوش فضای لابی و راهرو ها باشد. از این سنگ در ابعاد طولی میتوان به عنوان دیوار پوش  استفاده کرد. همچنین ضخامت های بالاتر این سنگ به عنوان سنگ پله کاربرد دارد.

 

عوامل موثر بر قیمت مرمریت دهبید

ابعاد و ضخامت سنگ، درجه و کیفیت فرآوری سنگ، از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت سنگ مرمریت اثر می گذارند. عواملی مانند متراژ درخواستی و شهر محل سفارش نیز در تعیین قیمت سنگ بی تاثیر نیست.
سنگ دهبید شایان بعد از برش و سایش به سورت های گوناگونی تقسیم بندی می شود که در این سورت های آن، سورت هایی که از رنگ های کم رگه تر، روشن تر و پاک تر برخوردار هستند، قیمت بالایی خواهند داشت و از آنجایی که میزان هزینه مورد نیاز برای تولید سنگ هایی با ابعاد بزرگتر بیشتر از سنگ های کوچکتر می باشد، بنابراین قیمت سنگ مرمر دهبید شایان با ابعاد بزرگتر بیشتر از سنگ دهبید با ابعاد کوچکتر خواهد بود.